onsdag 10 november 2010

Dagens mejl från läsare...


Tjena,



Nu har de kommit med en diagnos för sådana som dig och mig;

De kallar det numera Oppositional Defiant Disorder, eller ODD.

Nån ODD Fellow är jag dock ej och förmodligen inte du heller.

Detta är första steget, att ha en "sjukdomsbeskrivning", innan de låser in oss.

Hmm..... Jag säger som Dirty Harry; "Go ahead - Make my day!"

Här ser du närmare vilka som anses "sjuka":






Det känns som en reinkarnation av Sovjetunionen anno 1950 när man fängslade oliktänkande eller varför inte, dagens Kina och USA och nu sällar sig alltså Sverige dit också...

Jag har full pott på listan över "sjuka". Jag är eller har gjort allt på listan förutom Oat Keeoer vilken är reserverad för poliser, politiker och militärer som tar eden att uppehålla och försvara konstitutionen på allvar. '

Redan i första klass fick jag gå hos en psykolog eftersom jag opponerade mig mot läraren och ifrågasatte henne.

Det var 1966 så man har ju anat vad som komma skulle. I min bok är detta ett friskhetstecken, ett bevis för att man

inte är ett "sheeple".



Här e hela artikeln:




Mvh,



Erik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar