torsdag 19 juli 2018

Socialdemokratiska sektens Gestapo är en grupp rasistiska pedofiler och våldtäktsmän – Morgan Johansson är ledaren i pedofilklubben ”Polisen”


Polisbrutalitet i Orten

Unga i Ortens berättelser och upplevelser av rasprofilering.
Skicka din berättelse till oss på insta, fb eller maila:
polisbrutalitetiorten@gmail.com

docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScHSRvXZKV6ffcrKe8bH5tQwMphdBv-rM5_uzdCB

  • polisbrutalitetiorten25 maj Eugy uppträder i Valand,precis utanför pressbyrån står 4 poliser och 2 väktare håller fast en somalisk kille, stampar på han för att han ska lägga sig. Min mobil är död och jag ber människor filma och frustrationen bubblar upp och jag säger till vakten som håller han att han är misslyckad, att inte ens riktiga befogenheter med sin låtsas kostym wannabe polis.

    Sen springer en liten väktare fram till mig hotfullt och tar fram sin handske och örfilar mig och säger ”jag slår vem fan jag vill”
    Reflexmässigt går jag och andra okända killar emot och jag ser de båda väktarna nu tagit fram sina batonger. Jag ringer polisen kommer och vägrar ta en polisanmälan från mig. /Deeqo, Biskopsgården.
  • Visa alla 29 kommentarer
  • foxy_nedawieAsså varit med om liknande HAHAHAH så vidriga fan vill dom jag var 14 år första g0ngen
  • doktorvinterAsså sånt här är så sjukt. Och det är så svårt, så svårt för mig att tro på. Jag vill verkligen tro. Lovar. Men jag har mycket insyn in i vakternas värld. Tror seriöst inte att de skulle bete sig såhär? Eller är jag så inne i bubblan att jag inte kan se det? Finns det liksom bevis? Och hur kan en reflex vara att göra situationen värre snarare än att gå därifrån? Reflexmässigt håller man sig väl ändå undan, inte går emot de med större behörighet än en själv? Jag vet, jag är vit och har aldrig upplevt sånt här
  • doktorvinter@doktorvinter Men kan det verkligen vara sant?
  • dalooigeyJa det är sant,kolla på alla vittnesmål på sidan de talar för sig självt.
  • makosdaughter@doktorvinter jag vet inte vad du har för reflexer men att skydda sig är inte helt långsökt
  • gudshaterskan@doktorvinter Jag tror du behöver öppna ögonen och inse vissa saker. Större behörighet till vad? Våldsmonopolet? Makten över andras liv? Att göra vad de vill med lagen? Gött iaf att du läser detta kontot, och tar del av folks historier. Tänker att detta kontot är det bevis du letar efter.
  • doktorvinter@gudshaterskan Ja, du har nog rätt i det. Det är så svårt att förstå allt hat dock. Tror man gärna blundar för att man inte orkar se allt. Jag själv tänker ofta "sånt här händer bara i USA" när polisen/vakter tar sig friheter eller whatever. Men jag antar att det finns rövhål i alla yrkeskategorier.. 😒
  • doktorvinter@gudshaterskan Gällande behörighet menar jag nog mer vapenbärande, att gripa folk etc. Sånt har ju inte alla behörighet till.
  • elshin1Men är det OK att säga så till en polis? Låter riktigt oförskämt!-
  • elshin1@doktorvinter Om man är så.otrevlig själv kan man inte förvänta sig respekt från polisen oavsett om en är svart eller vit, man eller kvinna. Sorry ni spelar på "rasist-kortet" här.
  • antonzaleckiAlla dessa vita bootlickers. All heder till TS, ta ingen skit från folk i uniform bara för att vi lärt oss att det är så!
  • doktorvinter@elshin1 Vet inte vem du riktar dig till riktigt..? Eller vad du vill ha sagt heller för den delen..
  • elshin1@doktorvinter till dig och till dem som svarade dig. Alltför ofta går folk in och stör polisers arbete och viftar med rasistflagga så fort polisen markerar att det är nog.
  • elshin1@doktorvinter tror tom killen som berättar om att detta hänt förstår att låtsas-polis wannabekostym är provocerande? Man pratar inte så till ordningsvakter. Skulle hellre säga att han var värd en lavett, även om jag är emot våld.
  • gudshaterskan@doktorvinter Ja det är extremt segregerat i sverige. Två skillda verkligheter typ, där vissa grupper och personer systematiskt utsätts för våld och hot om våld från polis, vakter osv, medan andra grupper går runt och känner sig skyddade av dessa, och kan såklart inte förstå att det finns en annan verklighet än deras upplevda. Därför det är så viktigt att ta del av varandras berättelser. Att inte tänka "det har jag aldrig märkt, så därför är det nog inte sant". Sen skulle jag dock vilja påstå att det handlar om strukturella problem (hur polis och samhället är organiserat, samt om global rasism, patriarkat, kapitalism) snarare än att det finns några rövhål. Tack för ett sansat meningsutbyte iaf :) Och skit i elshin, som verkar vara ett troll.
  • ryan_anderson_lind@nigmabergh om du tycker det kan du ju åka tillbaka till egypten och njuta av poliser och väktare som aldrig använder våld vettja
  • nigmabergh@ryan_anderson_lind du får nog åka tillbaka en gång till och igen tror jag
  • ryan_anderson_lind@nigmabergh du fatta ja va ironisk
  • nigmabergh@ryan_anderson_lind haha, såklart, va ju inte jätte seriös tillbaka 😂
  • ryan_anderson_lind@nigmabergh nej men jag var seriös åk tb
  • nigmabergh@ryan_anderson_lind 😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘🇲🇦🇲🇦🇲🇦🇲🇦🇲🇦🇲🇦🇲🇦
  • vanesasofticHelt sjuka berättelser men det är skit bra att de blir hörda!! Vet själv hur det känns att bli trakasserad av polisen, den myndigheten som egentligen ska finnas där för dig .. :/
     
     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar