torsdag 19 juli 2018

Offer för svenska polispedofilers brottslighet berättar


Polisbrutalitet i Orten


Unga i Ortens berättelser och upplevelser av rasprofilering.
Skicka din berättelse till oss på insta, fb eller maila:
polisbrutalitetiorten@gmail.com
docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScHSRvXZKV6ffcrKe8bH5tQwMphdBv-rM5_uzdCB


  • polisbrutalitetiortenDetta hände i borås.
    Jag åkte bil till jobbet i vanlig ordning. När jag svänger in på min arbetsparkering kommer ser jag ljus bakom mig som blinkar. Jag tänkte typ aja det är väl stökigt. Jag satte av mig bilbältet och drar ut nyckeln när det knackar på min bilruta. Det var en polis. Jaha jag trycker ner rutajäveln och ser i bakspegeln att det kommer en till polis på den högra sidan i bilen. Hen lyser in i baksätet för att sedan lysa in på passagerarsätet och in i mina ögon. Damen som är vid min sida böjer sig in genom rutan och säger "jaha här luktar det inte konstigt" ja ba "nä vad ska det lukta om jag får fråga?" - det vet du nog. (Jag undrar än idag om jag fått samma fråga om det suttit en svensk människa på min plats) Jag fick blåsa alkotest som visade 0 och sedan blev jag "släppt" och jävlar i röven vad fakkin BESVIKNA dem var. :) Detta är inte första gången säkert inte den sista. Oftast brukar det vara grisiga ordningsvakter som beter sig äckligt, men man blir så jävla tagen när det är en eller flera poliser som kommenterar och beter sig vidrigt. Ni ska ju finnas där för mig? Och sen vill dem ha respekt? Av vem? Medborgarna? Börja med att visa respekt själva, glöm ej vilka det är som betalar er lön och glöm inte att ni är ingen när uniformerna är av. Jag har noll förtroende tyvärr fram tills dess att jag möter på någon som gör sitt jobb på ett trevligt sätt. Precis som jag gör mitt jobb när jag jobbar på akuten. :] det är inte så jätte svårt. Ofta även där möter jag på arga poliser som använt på tok för mycket våld på mina patienter(psykiatri), men det är en annan diskussion. Tack förresten! Ni som har denna sidan och lyfter ämnet. Det behövs verkligen!
  • cooljllePoliser borde göra praktik på en psykiatrisk intensivvårdsavdelning innan dom får sina guns.
  • steinmarkh@cooljlle Kanske personal på akutpsyk borde göra praktik på polisen innan de uttalar sig om hur mycket våld man behöver använda mot en psykotisk person som gör motstånd också då? ☺️
  • yung__sun@cooljlle innan dom ens får va poliser
  • abra_kadabra417"Här luktar det inte konstigt" vad är grisigt med det uttalandet? Varför skulle polisen bli "fakkin besvikna" av att du blåste 0?
  • miainteristaSamma upplägg, och så blev jag tillfrågad varför jag stank sprit fast det var ju en passagerare som gjorde det :(

    • polisbrutalitetiortenDEL 1: Jag åker in på en gågata för att plocka upp min sambo från en restaurang samt lämna min systers födelsedagspresent då denna polis springer fram till mig för att tillrättavisa mig...jag ifrågasätter då hans tonart och ber honom att lugna sig varpå han höjer rösten ytterligare.

      Min flickvän samt min storebror springer då fram till oss för att se vad som försiggår...polisen försöker då istället håna mig genom att säga att jag kanske är en dyslektiker som inte kan läsa skyltar då det är en gågata...jag talar om för honom att det var en onödig kommentar då han representerar polisen och säger till honom att så länge jag har angöring till platsen är det okey att åka in men inte att använda gågatan som en genomfart.

      Då han inte kunde argumentera emot detta bestämde han sig istället för att vilja ge mig en parkeringsböter...en parkeringsböter för vad?...jag har inte ens parkerat så jag talar om för honom att han endast gör det här för att jävlas men absolut ge mig en böter, jag betalar den och överklagar den senare, det finns ändå inga underlag för honom att ge mig en böter så vid detta läge satte jag mig i bilen för att åka iväg då jag endast såg en utväg från denna situation och det var att han skulle försöka provocera mig så gott det gick...det är trots allt inte första gången detta händer.

      Istället sliter han upp dörren på min bil och börjar skrika att jag inte får lämna platsen förrän jag tagit emot en parkeringsböter annars skulle jag bli gripen...det är vid det här laget som vi väljer att börja filma, jag talar om för honom att jag inte enligt någon lag behöver stå kvar för att ta emot en parkeringsböter men vill du skriva den så gör det, den skickas ändå hem... Vid ett flertal gånger ber vi honom att inte skrika och sänka sin ton varpå han höjer rösten...då jag istället överröstar honom och skriker att han inte ska skrika på mig frågar han mig om jag tagit droger endast för att jag haft mage nog att argumentera emot honom och stå upp för mig själv. /Houssein Khodr
    • detvabattreforrSå jäkla vidrigt beteende
    • lordadrianceimertzMan kan inte överklaga en böter som man redan har betalt, för kännedom.
    • enslagsmanniskaDet borde stå del 1 👆🏽
    • ainaspan@lordadrianceimertz jo det kan du, du betalar alltid innan deadline. Har du sedan rätt i din överklagan får du pengarna tillbaks
    • magdalena.hoglundKan inte ni göra en app där ni lägger ut alla dessa texter
    • leeetsssiAlltså fyfan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar